Znanje stranog jezika otvara nam mnoga vrata
Učenici naše škole imali su priliku poslušati jedno neobično predavanje. Profesor Mark Andrews iz Engleske radi kao učitelj engleskoga, ali i podučava učitelje u radu s učenicima, također je uključen u organizaciju SOL (Society for Organizational Learning). Znanje stranog jezika otvara nam mnogo vrata, a to nam je on pokušao dokazati. Na njegovoj radionici svi učenici su bili zainteresirani i uključeni u rad. U nastavku pročitajte čime se sve bavi profesor Andrews.
Želio bih da mladi ljudi učine nešto korisno te tako svijet učine boljim mjestom
Koliko imate godina? Kada ste započeli raditi kao učitelj?
Imam 60 godina. Prije 38 godina sam počeo podučavati u Berlinu.
Što Vas motivira u radu s mladim ljudima?
Želio bih da mladi ljudi razmišljaju više, da postanu bolji i da učine nešto korisno te tako svijet učine boljim mjestom. Volim tražiti vezu između kulture i jezika zemlje koju posjećujem. Tako svi naučimo nešto novo i zanimljivo.
Imate li hobi?
Volim plivanje, bazene, spa centre…
Očito je da Vaš posao zahtjeva i putovanja. Koje ste zemlje do sada sve posjetili? Koja zemlja Vam se svidjela najviše?
Posjetio sam svaku europsku zemlju osim Bjelorusije, Danske, Islanda, Latvije i Litve. Također sam bio u Gruziji. Kao što sam rekao, volim plivati tako da su mi Italija i Hrvatska među dražim zemljama koje sam posjetio. Također, volim ići u Irsku. Ono što mi se najviše sviđa u Irskoj su pješčane plaže, a zbog česte kiše ondje ne dolazi mnogo ljudi pa se po danu može uživati u samoći, a navečer u udobnim pubovima.
Kako izgleda Vaš dan?
Sve ovisi o tome gdje se nalazim i zašto sam tamo. Podučavam učenike, ali i radim s učiteljima. Idem na mnogo savjetovanja, konferencija, pišem članke. Često provodim 5-6 sati na internetu, postavljam videe, dijelim svakakve stvari s ljudima…
Boravak u inozemstvu – ključ za svladavanje jezika
Koji predmet ste voljeli u školi?
Svakako jezike i književnost. Prvi jezik koji sam učio bio je francuski. Kasnije sam učio i njemački, pa sam sa 16 godina otišao u Njemačku. Ondje sam proveo deset tjedana u dvjema različitim obiteljima. Kada sam se vratio u Englesku, od vjerojatno najslabijeg postao sam najbolji u poznavanju jezika. To putovanje dalo mi je hrabrosti i motivaciju. Poslije sam naučio i češki, mađarski i, kako se u ono vrijeme zvao, hrvatsko-srpski.
Možete li nam reći nešto više o organizaciji SOL?
SOL (Society for Organizational Learning) je organizacija osnovana 1991. s ciljem da bude podrška u podučavanju i učenju engleskog jezika nastavnicima i učenicima iz zemalja srednje i istočne Europe. Barnstaple, Bideford i Tiverton (Sjeverni Devon) su centri u kojima SOL organizira jezične programe. SOL omogućuje polaznicima upotrebu engleskog jezika u stvarnim situacijama s izvornim govornicima. Osnova programa su izleti i boravak u obitelji, a u učionicama se analiziraju izleti i vrijeme provedeno u obitelji. Ovaj program daje učenicima veliku motivaciju u učenju te samopouzdanje u korištenju engleskog jezika.
Rad s učenicima i nastavnicima jednako je izazovan
Podučavate učenike, ali i usmjeravate, radite s učiteljima. Što vam je draže – rad s učenicima ili učiteljima?
Podučavanje učenika i obuka učitelja traži posebne vještine. Ponekad je teško raditi s učiteljima, no ponekad je težak i rad s učenicima. Sve zavisi, ali ja uživam u objema vrstama poučavanja. Mnogo ovisi o odnosu koji razvijate. Nije lako uvijek uspostaviti dobre odnose, ponekad suradnja s nastavnicima nije tako dobra. Ali, to ne mora biti tako i jedan od ciljeva radionica je ponuditi način kako zainteresirati tinejdžere za učenje jezika, što je nastavnicima svakako korisno.
Za kraj, kako učiti neki strani jezik?
Pa… nabavite rječnike na svojim mobitelima, redovito zapisujte nepoznate riječi, gledajte filmove, a prijevod neka vam pomaže, čitajte o nečemu što vas zanima, igrajte igrice na engleskom, slušajte glazbu na engleskom i pokušajte saznati značenje teksta, pjevajte na engleskom… Je li to dovoljno?
Nadam se da ćete poslušati savjete profesora Andrewsa i učiti jezike te možda jednom i otići u Devon. Jer kako se kaže Quot linguas calles, tot homines vales (a za one koji nisu učili dikte – Koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš.).
Matea Orešković, 3. D