Pilot projekt: „U školi otvorene kohezije“ (At the School of Open Cohesion, ASOC)

  • 0

Pilot projekt: „U školi otvorene kohezije“ (At the School of Open Cohesion, ASOC)

Novi projekt, novi izazovi za gimnazijske poduzetnike

Gipovci

Riječ je o projektu kojim u RH koordinira Ministarstvo regionalnoga razvoja i kulture uz suradnju Ministarstva znanosti i obrazovanja, a same projektne aktivnosti provodi Europska komisija.

O projektu općenito

Program se provodi u srednjim školama tijekom 2019. i 2020. godine po uzoru na talijanski model proveden  2013. i 2014. godine uz sudjelovanje sedam srednjoškolskih ustanova na području Italije.   Priznat je kao uključivanje građana u političke procese, a posebno promiče sudjelovanje učenika s ciljem podizanja svijesti srednjoškolaca o kohezijskoj politici, temeljenoj na ravnomjernom razvoju svih regija EU-a (rješavanje gospodarskih, socijalnih i teritorijalnih razlika) i projektima koje provodi. U projekt su se, na natječaj koje je objavilo Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, osim prvi puta hrvatskih škola, javile i škole iz Bugarske, Grčke, Portugala i Španjolske, u svojim nadležnim ministarstvima. Za sudjelovanje u projektu na području RH izabrano je 5 škola: X. gimnazija Ivan Supek iz Zagreba, Srednja škola Obrovac iz Obrovca, Gimnazija Franje Petrića iz Zadra, Gimnazija Gospić iz Gospića te naša škola, Gimnazija Nova Gradiška.

Djelujemo lokalno

Uvodna konferencija kojom je Pilot projekt „U školi otvorene kohezije“ službeno započeo održana je 16. prosinca 2019. godine u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije gdje su sudionici imali priliku saznati više o samome zadatku i načinu kako ga provesti.

U našoj školi provedbom projekta bave se učenici 3. i 4. razreda izborne nastave Poduzetništva pod vodstvom profesorice Sanje Šimić, koja je voditeljica projekta za Gimnaziju. Zamjenica voditeljice je knjižničarka  Sandra Hruban Bartolović, a cijeli je projekt „potaknula“ ravnateljica Gimnazije Nova Gradiška Ljiljana Ptačnik, glavna i odgovorna savjetnica za provođenje projekta u školi.

Projekt „U školi otvorene kohezije“ izvodi se na način da učenici izaberu jedan od projekata koji se provode u njihovu zavičaju te zatim naprave „projekt o projektu“, tj. analiziraju ga od samih idejnih početaka pa sve do izvedbenog finala, stavljajući naglasak na način korištenja javnog novca iz fondova EU-a i njihovog, građanskog praćenja istog.

Tehnološki inkubator

Učenici su odabrali projekt Tehnološkog inkubatora za koji je potpisan ugovor o izgradnji 1. srpnja 2019. godine, a planiran završetak izgradnje tijekom travnja 2020., koji će se nalaziti u Industrijskom parku Nova Gradiška.

Tehnološki inkubator Nova Gradiška prvi je projekt takve vrste na području Brodsko-posavske županije. Ukupna vrijednost projekta (bez PDV-a) iznosi 29.847.343,00 kn, od čega bespovratna europska sredstva iznose 19.945.084,25 kn. Međunarodno je priznat centar, površine 5,046 kvadratnih metara, za razvoj inovativnog poduzetništva zasnovanog na znanju i novim tehnologijama koji tehnološki orijentiranim poduzećima i institucijama treba omogućiti razvoj inovativnih proizvoda i usluga te stvoriti uvjete za konkurentnost pružajući svojim korisnicima usluge najma prostora i visokospecijalizirane usluge poslovne podrške. Neke od popratnih zanimljivosti su i opremljen coworking prostor s informatičkom opremom i programima, zapošljavanje te učinkovito upravljanje okolišem i resursima (međunarodno priznat certifikat zelene gradnje LEED).

Tijek projekta

Prateći realizaciju projekta na području lokalne zajednice učenici će saznati kako se projekt sufinancira sredstvima fondova Europske unije, bavit će se planiranjem i prikupljanjem javno dostupnih podataka koristeći se informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, postavljati ciljeve, analizirati saznanja, istraživati administrativnu povijest projekta, aktivno se informirati provodeći intervjue i posjećujući teren, odabrati i surađivati s partnerima i regionalnim koordinatorima koji imaju ulogu pružanja stručne podrške, izvještavati o tijeku projekta putem društvenih mreža te na samom kraju predstaviti saznanja, postignuća i zaključke o projektu. Informacije o tome na što je posebno potrebno obratiti pažnju dobit će putem mrežnih edukacija koje se odvijaju tijekom godine.

Najuspješnija grupa za nagradu posjetit će Bruxelles u organizaciji Europske komisije za vrijeme manifestacije „EU Regions Week 2020“.

Naša istraživačka grupa naziva se Gipovci – gimnazijski poduzetnici.

Goran Terzić, 3. A