Dan škole 31. 1. 2018.

  • 0

Dan škole 31. 1. 2018.

Kreativnost učenika školi za rođendan

P1290946

Povodom obilježavanja 99. godišnjice Gimnazije Nova Gradiška umjesto svakodnevne nastave održane su brojne radionice. U holu škole Matej Plavac predstavio je svoju zbirku kamenja i kristala. Nakon radionica cijela je škola uživala u odličnoj odbojkaškoj utakmici naših najboljih odbojkaša i odbojkašica te u koncertu našeg zbora, rock-sastava i tamburaškog sastava. Donosimo dojmove s radionica.

Informatička radionica

P1290940

Dan škole u Gimnaziji Nova Gradiška za informatičare protekao je sjajno! U učionici nas je dočekala prof. Branka Kušenić i kada smo se svi skupili, odmah smo krenuli s radom. Objasnila nam je što ćemo raditi u tih sat vremena što budemo proveli zajedno te smo mi uspjeli pohvatati najosnovnije upute dovoljne za ispravno izvršavanje zadatka. Radilo se o programiranju vlastite igrice na studio.code.org web stranici. Imali smo mogućnost birati između dvaju igrica – Ratova zvijezda te Ledenog doba. Cilj radionice zapravo je bio pomoću kodova osmisliti kako bi ta igrica funkcionirala. Trebalo je prijeći ukupno 15 nivoa, a oni za našu dob i sposobnosti nisu bili nimalo teški. Stalno smo na stranici dobivali upute kako i što trebamo raditi te smo svi već za desetak minuta uspješno obavili posao. Nakon toga, mogli smo po želji odabrati što ćemo raditi na računalima do kraja predviđenog vremena za radionicu. Netko se odlučio igrati nogomet, a netko je pak gledao filmove. A kada smo trebali napustiti učionicu jer je radionici došao kraj, svi smo htjeli ostati barem još malo jer nam je doista bilo zabavno i jer je tih sat vremena prošlo veoma brzo. Svi su otišli zadovoljni i vjerujem kako nisu požalili što su se odlučili baš za ovu radionicu. Nadamo se još jednoj takvoj sljedeće godine!

Alen Butumović, 3. B

Kemijsko-biološka radionica

P1290934

Povodom 99.obljetnice naše škole profesori su  organizirali radionice iz svih područja koja su zanimljiva mladima. Ja sam sudjelovao na radionici iz biologije i kemije koju su vodili profesorica Artuković i profesor Sokić. Pripremili su nam dvije vježbe. Prva je bila korištenje ljubičastoga kupusa kao indikatora. Narezali smo kupus na tanke ploške i usitnili ga u blenderu. Dobivenu smo smjesu procijedili i ona nam je koristila kao indikator za dokazivanje kiselina i lužina. Bilo je zadivljujuće kako nešto što koristimo u sakodnevnom životu može biti korisno i u kemiji. Druga vježba bila je opažanje aktivacije enzima u raličitim uvjetima. U 3 menzure dodali smo želatinu u prahu i vodu. Kada se želatina zgusnula, u svaku menzuru dodali smo redom 1,3 i 5 mililitara deterdženta za pranje rublja. Pomno smo pratili što se događa sa želatinom u menzurama. Naposljetku smo došli do zaključka da se želatina u koju smo dodali najviše deterdženta najbrže razgradila zbog djelovanja enzima. Na taj isti način uklanjaju se proteinske mrlje s naše odjeće, što je još jedna poveznica kemije i biologije sa svakodnevnim životom.
Bez obzira na to što imamo zastarjele programe u školama, naše obrazovanje  ima svjetlu budućnost zahvaljujući entuzijastičnim profesorima koji znaju na zanimljiv način mladima predstaviti gradivo koje klasičnim predavanjem može postati suhoparno i dosadno. Sve u svemu, radionica je bila vrlo zabavna, ali i poučna.

David Lanusović, 4. B

Matematička radionica

Na radionici matematike povodom 99. rođendana Gimnazije Nova Gradiška učenici su uživali u zabavnom spoju matematike i igre Kahoot. Radionicu su vodile profesorice Radmila Gašparović i Lahorka Vidović Peterman, a pitanja su pripremili učenici izborne nastave matematike trećih razreda. Radionica se sastojala od četiriju kvizova. Kvizovi su bili s pitanjima iz prvog, drugog i trećeg razreda, te kviz „Sve što vole mladi“. Učenici su bili podijeljeni u četiri grupe od 4 ili 5 učenika. Svaka je grupa nosila naziv jednog hrvatskog znanstvenika. Pitanja s ponuđenim odgovorima bila su prezentirana na pametnom zaslonu, a učenici su, nakon što su se u grupi dogovorili koji je točan, pritisnuli odgovor na svom mobitelu. Pobjednička grupa za nagradu je dobila divovsku Toblerone čokoladu kojom su se zasladili svi sudionici radionice.

P1300023

Bernarda Dević, 3. C

Višejezična kemijska kuhinja

Povodom dana škole organizirane su razne radionice pod mentorstvom profesora. Sudjelovala sam na višejezičnoj kemijskoj kuhinji koju su vodile profesorica kemije Ilijana Ban i profesorica njemačkog i francuskog jezika Anita Magić. Kada smo došli, prvo smo se udobno smjestili, međusobno upoznali i krenuli s radom. Profesorice su nas podijelile u tri grupe te nam na njemačkom, francuskom i hrvatskom jeziku predstavile dva njemačka i tri francuska kemičara. Zatim su nam na stranom jeziku opisivale za što je zaslužan koji kemičar i svaka je grupa trebala pogoditi tko je on kako bi dobila ime grupe. Nakon toga su za svaku grupu profesorice dodijelile određeni pokus i objasnile ga prvo na stranom, a zatim na hrvatskom jeziku. Tada je uslijedio zabavniji dio radionica. Moja grupa je dobila zadatak napraviti svijećnjak za svijeće od gipsa te ga ukrasiti. U početku smo se malo namučili s gipsom no uz pomoć profesorice Ban uspjeli smo. Mislim da su radionice vrlo zabavan,kreativan i edukativan dio programa za Dan škole koji bi se svake godine trebao odvijati.

Sara Žakić, 3. D

P1300031

Classic British Sitcoms

Povodom obilježavanja 99. godišnjice naše škole odabrala sam radionicu Classic British Sitcoms. Iako to nije bio moj prvi izbor nisam požalila što sam išla na tu radionicu. Radionicu su vodili profesorica Silvija Soušek i profesor Josip Vucić te su nam u 60 minuta predstavili pet najpopularnijih britanskih serija. Svaku seriju su opisali i predstavili nam likove te zatim pustili videoisječke iz svake serije.

Prva serija koju su nam predstavili bila je Only fools and horses (Mućke) koja govori o ambicioznom  preprodavaču Dereku Trotteru, njegovu mlađem bratu Rodneyu  i njihovu ujak Albertu. Druga serija bila je Fawlty Towers. To je naziv nepostojećeg hotela u primorskom gradiću Torquay čiji je vlasnik drzak i blago umišljen te zajedno sa suprugom pokušava voditi svoj hotel. Sljedeća serija bila je Blackadder (Crna guja) i govori o životu Edmunda Crne Guje. Svaka se sezona bavi drugim povijesnim razdobljem i sukladno  tomu i drugom Crnom Gujom koji je uvijek reinkarnacija onoga prijašnjega. Četvrta serija bila je Red dwarf (Crveni patuljak), komedija karaktera sa znanstveno-fantastičnim elementima koja se bavi sudbinom posljednjeg čovjeka u svemiru. Zadnja, a ujedno i najpoznatija serija bila je Alo, Alo! čija se radnja odvija za vrijeme Drugog svjetskog rata, oko čovjeka zvanog René François Artois, vlasnika malog kafića u gradiću Nouvion.

Cijela radionica je bila vrlo zanimljiva i zabavna jer se sav sadržaj temeljio na britanskom humoru. Iako je u nekim trenutcima bilo gotovo nerazumljivo zbog britanskog slenga, nijedna šala nije prošla neopaženo. Nakon ove radionice pokušati ću više pažnje posvetiti starijim britanskim serijama, jer kako kažu – oldie but goldie.

Nicoll Arlavi, 4. A

Čovječe, uči!

P1300096

Svake godine za Dan škole nam naši profesori prirede mnoštvo zanimljivih radionica, a ove godine je jedna od njih bila i radionica pod nazivom „Čovječe, uči!“, na koju sam išla i nisam bila razočarana.

Prof. Goran Šarić i prof. Zrinka Ivanišević osmislili su igru sličnu društvenoj igri „Čovječe, ne ljuti se!“, ali sa zapletom. Naime, na ploči za igru su bila označena područja i kada bi Vaša figurica stala na to polje, morali biste odgovoriti na pitanje kako biste se mogli pomaći. Ako ne odgovorite na pitanje točno, preskočili biste iduće bacanje. Pitanja su naravno bila s područja geografije, povijesti, sociologije, filozofije i logike, ali bila su i pitanja vezana za našu školu, npr.: Koliko učionica se nalazi u podrumu škole ili u kojim učionicama se nalaze pametne ploče. Osim pitanja bili su i izazovi, npr. skači na jednoj nozi od ploče do zadnje klupe i sl.

Sve u svemu, bilo je jako zanimljivo, svidio mi se taj zaplet na svima poznatu društvenu igru, a uz igru, profesori su donijeli i slatkiše, tako da smo se svi i najeli.

Iris Šoch, 3. D

Jedan dan u životu prapovijesnog čovjeka

P1300001

Dan škole učenici prvog i drugog razreda obilježili su uz radionicu “Jedan dan u životu prapovijesnog čovjeka”. Voditelji radionice bili su profesor likovne umjetnosti Ivan Vekić te profesorica povijesti Ivana Koški. Na samom početku profesorica nas je upoznala s izgledom prvih ljudi, njihovim načinom života, oruđem i oružjem kojima su se koristili. Za vrijeme profesorovog izlaganja promatrali smo umjetnine koje je čovjek toga doba oblikovao. On se koristio zemljom i krvlju kojima je ispunjavao oslikane dijelove špilja. Najčešći motivi bile su životinje koje su zbog izvora hrane ljudi lovili. Uvidjeli smo maštovitost i inteligenciju kojom se čovjek služio kako bi sebi i svojoj obitelji pružio što bolje uvjete za život. Prema uputi voditelja učenici su uz pomoć glinamola i tempera izrađivali predmete po njihovoj zamisli. Neki od njih okušali su se u izradi Paleolitičke Venere. Uz pregršt smijeha i uspješno oblikovanih posuda, šalica i paleolitičkih Venera radionica je privedena kraju. Učenici su bili jako zadovoljni radionicom, novim saznanjima o pračovjeku te ponovnom otkrivanju kreativnog djeteta u sebi. Hvala nastavnicima na odličnoj radionici, a nadamo se da će se ovakve radionice ponoviti.

Petra Oršulić, 1.A

Germanizmi u hrvatskom jeziku

P1290969

Jedna od rođendanskih radionica ovogodišnjeg Dana škole bila je radionica „Germanizmi u hrvatskom jeziku“ koju je vodila profesorica Branka Ivanišević. Na početku radionice profesorica je ukratko ispričala kako su i kada njemačke riječi ušle u hrvatski jezik, a zatim je na primjeru svima dobro poznate hrvatske knjige Gospoda Glembajevi pokazala kako su prije učeni ljudi često koristili germanizme.

Kako svi znamo da se najbolje uči uz zabavu i glazbu, učenici su uz pjesmu „Lepe ti je Zagorje zelene“ uvidjeli kako se germanizmi često koriste i u starim pjesmama različitih krajeva, u ovom slučaju zagorskoga kraja.

No što je s uporabom germanizama danas? Na jednostavnim primjerima učenici su mogli vidjeti da mnoštvo riječi koje danas koriste jesu germanizmi, a neke od njih su i šminka, kofer, vikler… Također, na radionici su se spominjale i riječi koje su u našem jeziku toliko ustaljene da nismo ni svjesni da su one zapravo posuđenice. Najbolji primjer za takav germanizam je riječ deka, za koju u hrvatskom jeziku nema adekvatne zamjene.

Za kraj su učenici dobili zadatak sastaviti razgovore u kojima su  pokušali  iskoristiti što više germanizama koje su naučili na radionici ili su ih već od prije znali. U svakom slučaju radionica je bila jako zabavno i poučno iskustvo.

Amalija Bratek, 4. A

Naučimo pravilno citirati

Svi smo skloni prepisati nekoliko rečenica ili dio teksta potrebnoga za esej, seminarski rad ili nešto drugo, bilo to iz knjige, časopisa ili s internetskih stranica. To je tzv., poznati copy – paste postupak. U tome nema ničega lošeg ako se izvodi na pravilan način. Ipak, većina nas samo iskoristi dio tuđeg teksta bez ikakvih informacija o izvoru i njegovu autoru, a da ne govorim o mjestu i godini izdanja, nakladniku, uredniku i dr. Na taj način, nenamjerno, plagiramo tuđi tekst. Plagijat nije pozitivna stvar i sigurno se nitko ne želi susresti s kaznama koje slijede nakon „prisvajanja“ tuđih misli. U konačnici, ni sami ne bismo htjeli da netko drugi koristi naše misli a da ne navede nekoliko osnovnih podataka o nama i našem radu. Upravo zato radionica „Naučimo pravilno citirati“ pod vodstvom naše knjižničarke pomogla nam je da uvidimo gdje smo dosada griješili i da to više ne ponavljamo. U prvom dijelu radionice knjižničarka nam je objasnila kako citirati i pokazala nam konkretne primjere te detaljne smjernice postupka. Također nas je upoznala s različitim situacijama u citiranju, npr. što učiniti ako se citat ponavlja ili ako ima više autora nekog izvora. Drugi dio radionice bio je posvećen praktičnoj primjeni citiranja kada se sretnemo s nekom literaturom. Brzo smo shvatili postupak i uspješno izvršili zadatak koji nam se na početku činio vrlo zahtjevnim. Vjerujem da će citiranje od sada polaznicima ove radionice itekako biti nezaboravan detalj pri sakupljanju informacija za određeni zadatak i da će ga vjerodostojno izvršiti.

Goran Terzić, 1. A

QR languages

Radionicu QR languages vodili su  prof. Mital, Bedeničić i Petriković. Na početku smo instalirali QR code scanner na naše mobitele. Ta aplikacija očitava kodove kao u trgovini kada kupujemo nešto. Skenirajući prvi QR kod, dobili smo upute za nastavak rada. Podijelili smo se u pet grupa i naš zadatak bio je slijediti upute koje smo dobili. One su nas odvele do određenog mjesta u školi i tamo su se nalazili novi kodovi. Takvih mjesta je bilo pet. Jedan QR kod sadržavao je pet pitanja, neka su bila na engleskom, neka na njemačkom, a neka su bila o gradivu latinskog i francuskog jezika. Drugi QR kod bile su upute do iduće točke i neke upute bile su na engleskom, a neke na francuskom. Bila je to zbilja zanimljiva, ali i poučna radionica!

Matea Orešković, 3. D

Čovječe, ne korumpiraj se

P1290952

Radionicu “Čovječe ne korumpiraj se” vodila je profesorica Sanja Šimić. Radionica je osmišljena tako da se kroz igru društvenih igara osvijestimo o korumpiranosti. Kada smo došli na radionicu, podijelili smo se u dvije grupe u kojima smo igrali razne društvene igre. Neke od igara bile su „Cropoli“, igra slična igri „Monopoly“, ali se u njoj trguje hrvatskom imovinom. Jedna od ponuđenih igara bila je igra „Monopoly“. Najvažnija igra po kojoj je ova radionica i dobila ime je ”Čovječe ne korumpiraj se” koja je slična igri “Čovječe ne ljuti se”. Tu smo imali ponuđene kartice s primjerima nekih situacija iz stvarnoga života i trebali smo se odlučiti i izabrati kako ćemo riještiti određenu situaciju koja je ponuđena. Hoćemo li izabrati ispravan način ili ćemo izabrati korumpirani način za rješavanje te situacije? Neke od ostalih igara bile su “Bingo”, “Uno-Uno” i ”Riječ na riječ”. Na radionici mi je bilo jako zanimljivo kao i svima ostalima koji su sudjelovali. Vrijeme nam je jako brzo prošlo u igrama i druženju, a bilo bi još bolje da je radionica mogla trajati dulje.

Arijana Josipović, 3. B

Geografska radionica

Pri ulasku u učionicu učenici su izvlačili simbole i prema njima se podijelili u četiri grupe. Sudjelovalo je 19 učenika prvih i drugih razreda. Prva grupa igrala je društvenu igru Svjetska čuda, a pobjednik je Dino Dumenčić iz 2.b. Druga grupa igrala je društvenu igru Države svijeta, a pobjednica je Gabrijela Palijan iz 2.a. Treća grupa igrala je društvenu igru Putuj Europom,a pobjednik je Alen Dautović iz 2.c.  Četvrta grupa je igrala društvenu igru Upoznaj Zagreb, a pobjednik je Mario Simić iz 2.c. Pobjednici su nagrađeni simboličnim nagradama.

Lucija Ivanišević