O filmskim adaptacijama knjiga

• 0

O filmskim adaptacijama knjiga

Rubrika:Recenzije

Vječno pitanje – knjiga ili film?

hBJDurU

Knjiga je uvijek bolja od filma. Najbolji primjer za to je činjenica da jedan izraz lica koji treba predstaviti određenu emociju pisac u knjizi može opisati preko CIJELE STRANICE, dok glumac to u filmu treba predstaviti možda u DJELIĆU SEKUNDE.

I film i knjiga imaju svoje prednosti i nedostatke

Svi smo mi pročitali barem jednu knjigu u svome životu. Dok su neki stali na „Čudnovatim zgodama šegrta Hlapića“, drugi su postali okorjeli knjigoljupci i gotovo da žive za knjige. U današnje vrijeme sve više knjiga dobiva svoju filmsku adaptaciju, no svaki pravi knjigoljubac će vam reći da je knjiga uvijek bolja od filma. Većini je danas lakše pogledati film u trajanju od 2 sata nego to vrijeme provesti čitajući. Često ljudi, nakon što pogledaju film, odluče pročitati knjigu, no ubrzo shvate da je čarolija uništena. Iz filma su izbačeni bitni detalji, likovi su posve drugačiji od onih u filmu ili jednostavno nema više onog uzbuđenja koje neznanje stvara.

Filmovi zauvijek

No filmovi mogu puno toga. Oni oživljavaju cijeli novi svijet ispred naših očiju. Dovode nas do ruba suza srcedrapajućim scenama ili nam utjeraju strah u kosti dok se poigravaju našim umom tijekom nekog hororca. Mogu nam bolje predočiti neke detalje koje možda dok čitamo knjigu ne bismo zapazili. Pogotovo danas kada su hit 3D i 4D kina koja nas doslovno uvedu u taj svijet ne samo vizualno, već i pomoću svih drugih osjetila. Ne moramo provesti dane čitajući knjigu i brinuti se jesmo li preskočili stranicu ili smo od sveg tog napora uloženog u sam proces čitanja nešto zaboravili. Najbolji je osjećaj kada sjedimo u kinu koncentrirani samo na priču koja se prikazuje na platnu.

Knjige su bolje i točka

1823_635473294922500000___News_article

Da, filmovi su odlični, ali oni nemaju ono nešto što knjige imaju. Dok gledamo film, mi smo samo promatrači: mi ne osjećamo što oni osjećaju, ne znamo svaku njihovu misao, sve njihove strahove, sumnje i nade. Knjige omogućuju da osjetimo sve, znamo sve te da proživimo sve. Možeš biti bilo tko i možeš raditi bilo što. Knjiga nema granica i ništa nije nemoguće. Dok čitamo knjigu, ništa drugo ne postoji i možeš postati nova osoba u potpuno novom i nevjerojatnom svijetu. Možeš živjeti kao netko drugi i maknuti se od drame u svijetu čak i ako je to samo na 200 stranica.

Adaptacijske katastrofe i spektakli

Dobre:

Harry Potter

Zar treba uopće pojašnjavati zašto je Harry Potter ovdje? Neovisno koliko imate godina barem jednom ste se susreli s filmom ili knjigom. I sami znate kako se tako mali čarobnjak uvuče pod kožu.

The perks of being a wallflower

51GuzoWiFpL._SX355_BO1,204,203,200_

Iako je u početku postojala doza sumnje oko toga hoće li film bit dostojan knjige, film je bio savršen. Postao je jedan od najboljih filmova 2012. i sigurno ste barem jednom naišli na frazu „And in this moment, I swear we were infinite.“ Koja je također iz filma.

Loše:

Twilight (Sumrak)

Treba li ovo uopće komentirati? Odlična knjiga pretvorena u drugorazredan film s očajnom glumom. Cijeli film je od fantasy novele postao romantična tragedija.

I am legend (Ja sam legenda)

large_gqCUdm7lWbFgSzewW3pgKAJvUhj

Još jedan primjer gdje jedino zajedničko knjizi i filmu jest naslov. Film se toliko razlikuje od knjige da je mogao imati drugačiji naslov i vjerojatno ne bi primio tolike kritike jer ga ne bi povezivali i uspoređivali sa poznatom sci-fi novelom.

Zaključimo: knjiga je uvijek bolja od filma. Najbolji primjer za to je činjenica da jedan izraz lica koji treba predstaviti određenu emociju pisac u knjizi može opisati preko CIJELE STRANICE, dok glumac to u filmu treba predstaviti možda u DJELIĆU SEKUNDE. Što kažete na to?

Nicoll Arlavi, 4. A