Erasmus+ i učenje engleskog jezika

  • 0

Erasmus+ i učenje engleskog jezika

Može li nam projekt poput ovoga pomoći u učenju stranog jezika

P1280004

Naša škola, kao i škole iz Finske, Grčke, Poljske, Češke i Njemačke, sudjeluje u projektu Erasmus+ „You on my mind“. Pred učenicima koji su željeli biti dio projekta stajao je jedan bitan uvjet. Engleski jezik je službeni jezik projekta te se stoga od učenika očekuje da ga pričaju na razini dovoljnoj za sporazumijevanje.

Kako je projekt utjecao na moje znanje engleskog 

Boravkom u Češkoj u sklopu projekta, ali i domaćinstvom nakon godinu dana u Hrvatskoj shvatila sam da se znanje jezika može svakako poboljšati i u tih tjedan dana. U Češkoj je bilo svega pet ljudi (mojih prijatelja iz škole te naših profesorica) s kojima sam mogla pričati na hrvatskom jeziku. Međutim, čak i kada smo bili svi zajedno, pričali smo na engleskom jeziku. I na mobilnosti u Hrvatskoj nismo se služili hrvatskim jezikom. Pa čak i u razgovoru s profesorima pričala sam engleski.  U opuštenoj atmosferi s učenicima puno toga se može naučiti. Neke nove riječi, izrazi, izgovor je lakše memorirati u takvim trenutcima. Učili smo jedni od drugih. Neovisno o razgovorima među učenicima i sam projekt od nas je iziskivao komuniciranje na engleskom. Radili smo u različitim grupama te su nas pokušavali što više izmiješati, baš iz razloga da ne pričamo materinskim jezikom. Bili smo ”prisiljeni” raditi u grupama, prezentirati radove, izmjenjivati ideje… Zapravo su nas učili komunicirati, komunicirati jedni s drugima, pred više ljudi predstavljati nešto i izražavati svoje misli. U jednom trenutku počela sam razmišljati na engleskom. Morali smo predstaviti našu školu, grad i državu te glumiti pred svim učenicima i profesorima. U početku sam mislila da će to biti najgori dio, no nije ni to bilo teško na kraju.  Upravo ta interakcija sa svima donijela mi je nešto više sigurnosti. Na kraju krajeva, tema projekta je tolerancija stoga nismo osuđivali jedni druge zbog pogrešaka.

Usporedba s ostalim zemljama

host1-1024x576

Sa sigurnošću mogu reći da su hrvatski učenici među boljim u engleskom, kao i Česi, Nijemci i Poljaci. Iako se finski sustav školovanja doista hvali, nisu to opravdali. Možda se to može pripisati tome jer su Finci najmlađi u projektu. Bili su dosta slabiji i nesigurniji. Većinom su se družili samo kao grupa, rijetko pristupajući u razgovor s ostalim učenicima. Grci, možda slabiji, nisu se susprezali od komuniciranja s drugima, što je zapravo jako bitno za učenje jezika.

Ovakvi projekti omogućuju nam poboljšanje našeg znanja, čak bolje nego što se to odvija u školi. Ipak, radeći u opuštenim okolnostima, bez pritiska zbog ocjena sve je lakše. Znanje stranog jezika nam otvara mnoga vrata, zato ih treba učiti odmalena i iskoristiti svaku priliku za njihovo korištenje, kao što je ovaj projekt.

Matea Orešković, 3. D