Ljetna škola engleskog jezika u Velikoj Britaniji

  • 0

Ljetna škola engleskog jezika u Velikoj Britaniji

Doživljaj izvorne Engleske u Devonu te multikulturne Europe u Londonu

London calling 7

Profesorica engleskog i njemačkog jezika Ivana Mital svakih nekoliko godina vodi grupu učenika s našeg lokalnog područja u školu engleskog jezika SOL – Sharing One Language u Velikoj Britaniji. Učenje jezika u toj školi za naše učenike specifično je po tome što vježbaju komunikaciju na engleskom jeziku zajedno s ostalim strancima.

Škola uranjanja u jezik i kulturu Velike Britanije

Predstavite nam školu učenja engleskog jezika u Velikoj Britaniji u kojoj sudjeluju i naši učenici. 

Naši učenici putuju u školu SOL – Sharing One Language. Škola postoji nekih 20-ak godina, nalazi se u Devonu, a njeno sjedište je u gradu Barnstaple u jugozapadnoj Engleskoj. Imaju još dvije podružnice u manjim gradovima Tivertonu i Biderfordu gdje smo mi dosad dva puta boravili s našim učenicima. Škola se bavi poučavanjem stranih učenika engleskom jeziku, ali i stručnim usavršavanjem nastavnika tako da i za njih organiziraju tečajeve na kojima nastavnici mogu unaprijediti svoje znanje o poučavanju engleskoga jezika i naučiti nešto više o kulturi i civilizaciji Velike Britanije, odnosno engleskog govornog područja. Tečajevi koje škola nudi traju tijekom cijele godine, i to od 5 do 10 dana. Mi naše učenike vodimo u ljetnom terminu, na tečajeve koji traju 5-6 dana. Tečaj izgleda tako da su učenici prijepodne na nastavi, pri čemu su i naši nastavnici s njima u pratnji cijelo vrijeme, a na nastavi se usmjeravaju prije svega na komunikaciju, prvenstveno usmenu. Učenici vježbaju svoju vještinu govorenja putem raznih prezentacija, izlaganja, dobivaju nekakve materijale za čitanje i onda o tome razgovaraju. Tijekom tih prijepodnevnih sati pripremaju se za poslijepodnevne aktivnosti, a to su ili izleti na nekakva zanimljiva mjesta, kulturno-povijesne znamenitosti ili zadatci koje moraju izvršiti u toj lokalnoj zajednici, tj. u tim gradićima u kojima se nalaze, npr. moraju intervjuirati prolaznike, napraviti nekakvu anketu među djelatnicima npr. raznih charity shopova pa onda izlagati o tome. Zato je ova škola specifična po tome što nije škola stranih jezika, nego uranjanja u jezik i kulturu Velike Britanije.

Kontakt s izvornom engleskom kulturom i okružjem

London calling 9

Koje su prednosti ovakvog učenja jezika? Ima li nedostataka?

Prednosti ovakvog učenja jezika su svakako kontakt s izvornom kulturom i okružjem u kojem se engleski jezik govori, neposredan rad s izvornim govornicima i to što učenici svoje vrijeme osim u školi (svaki dan od 9 do 17 h) provode u britanskoj obitelji u čije su svakodnevno funkcioniranje uključeni, preko obroka do brige o kućnim ljubimcima u vidu recimo šetnje, do društvenih igara, razgovora i ostalih stvari kojima se jedna tipična britanska obitelj bavi. Učenici su smještenim u raznim obiteljima, nekad su to umirovljenici kojima je to prilika da si upotpune vrijeme, ili pak obitelji s djecom koje žele da njihova djeca budu u kontaktu sa svojim vršnjacima iz cijele Europe. U ovu školu ne dolaze samo Hrvati, nego i učenici iz ostalih zemalja srednje i istočne Europe, npr. Mađarske, Češke, Poljske, Rumunjske, BiH. Treba istaknuti i da učenici uče u opuštenoj atmosferi. Koliko god se mi u školi trudili učiniti atmosferu opuštenijom, nama je obveza učenike ocjenjivati i vrednovati, a to uvijek stvara nekakav stres pa učenici engleski jezik u školi doživljavaju kao obvezu. S druge strane, kad su u ovoj školi stranih jezika u Engleskoj, znaju da ih nitko ne ocjenjuje i jednostavno se mogu opustiti i uživati u tom iskustvu učenja. Nedostataka ja osobno ne vidim, za sad mogu izdvojiti samo pozitivne stvari.

Multikulturni London

Što je najkorisnije u ovakvom učenju jezika? Možete li nam dati neki primjer što rade, a što im najviše pomogne u učenju?

Ono što je također vrlo korisno u ovom načinu učenja je činjenica da mi uz ovu školu uvijek s učenicima ostavimo 3-4 dana za posjet Londonu pa na taj način učenici mogu upoznati jedan od najvećih europskih gradova. To iskustvo Londona im je potpuno drugačije od iskustva boravka u SOL-u, tj. u Devonu zbog toga što su u Londonu u kontaktu s multikulturnim svijetom. Ondje najmanje vide pravih Engleza i sreću se s pripadnicima mnoštva drugih nacija koji su u Londonu našli svoj dom. Ondje nauče kako je London jedna velika internacionalna zajednica, a pravu, izvornu Englesku dožive u Devonu, što je također važno iskustvo koje ih obogaćuje jer im širi vidike, spoznaje i znanja vezana i uz London kao međunarodni grad pun stanovnika koji nisu Englezi i uz samu Englesku u vidu boravka u Devonu gdje upoznaju tipični tradicionalni način života u Engleskoj. Inače, ovo ljeto opet idemo u Englesku i tome se jako veselimo.

Lon1

Petar Smolić, učenik 3. C razreda bio je u Engleskoj 2015. godine pa je s nama podijelio svoja iskustva odande.

Konačno sam se oslobodio u komunikaciji na engleskom

London calling 8

Kako si zadovoljan ovakvim učenjem engleskog jezika i kulture?

Iskreno, ja sam jako zadovoljan ovim iskustvom. Nekima je možda bilo dosadno zbog obaveznog tečaja u prijepodnevnim satima. Meni je na  tečaju bilo zanimljivo, bilo je djece svih uzrasta, od 9 do 17 godina, kao i iz različitih zemalja, bilo je Bugara, Bosanaca…. Bili smo podijeljeni u grupe s učenicima iz različitih zemalja. Odrađivali smo teme iz različitih područja života kako bismo što više komunicirali na engleskom jer je bit svega bila poboljšati engleski.

Kad usporediš takvo učenje engleskog i učenje engleskog u redovnoj školi, koje ti se čini korisnije?

Ovo je svakako korisnije jer se više oslobodiš u komunikaciji. U redovnoj školi imam osjećaj da učimo tako da naučimo za pisane i usmene provjere pa se ne oslobodimo tako da osjećamo da smo spremni komunicirati na engleskom u bilo kojoj situaciji.

Kako ste provodili vrijeme poslije tečaja?

Imali smo neku vježbenicu koju bismo ispunjavali (iako u tome nismo bili baš revni). Svaki dan bismo nekuda išli po Biderfordu ili okolnim selima. Bili smo u jednom selu koje je na velikoj uzbrdici i ondje ne voze automobili, nego još uvijek magarci idu kaldrmom. Navečer bismo se vraćali na večeru u obitelji u kojima smo bili smješteni.

Pijenje čaja s mlijekom i cjenkanje s Indijcima

London calling 3

U kakvoj si obitelji bio smješten?

Bio sam u obitelji dvoje umirovljenika koji su živjeli u tradicionalnoj britanskoj kući, uskoj i vrlo visokoj, spojenoj s ostalim kućama u ulici. Ondje sam naučio nešto o engleskim običajima, npr. svake večeri smo pili engleski čaj s mlijekom. Primijetio sam da u svakoj sobi imaju policu punu knjigu te da su sobe dosta kičasto ukrašene, čini se da svaki predmet ima svoju povijest. Sjećam se jedne drvene bogato ukrašene pepeljare koja je stajala na stolu, a nitko od ukućana nije bio pušač. Očito da taj predmet ima neku vrijednost za njih, dio je njihova života.

Što je bilo najkorisnije što si ponio sa sobom s tečaja?

To je svakako činjenica što sam se oslobodio u komunikaciji na engleskom jeziku.

London calling 5

Kako bi usporedio doživljaj Londona u odnosu na Biderford?

London je ogroman i u njemu ima svakakvih ljudi. Kad hodaš ulicom, najmanje čuješ engleski jezik. Tamo ima puno stranaca, pogotovo muslimana – Indijaca, Turaka. Nama je to bilo neobično jer na to nismo navikli u svojoj kulturi. Najzanimljivije mi je bilo hodati Oxford ulicom koja je puna sitnih trgovina koje drže Indijci. Čini ti se kao da si došao na tržnicu, jako se vole cjenkati. Recimo ja sam u jednoj trgovini gledao neki remen koji je koštao 60 funti i vlasnik trgovine se počeo cjenkati, iako sam mu ja govorio da nisam zainteresiran za kupnju. On je mislio da ga navlačim i na kraju mi je, bez mog pretjeranog truda, spustio cijenu sa 60 na 5 funti! Njima je uvreda ako se nećeš cjenkati s njima!

Kako je ovakvo iskustvo utjecalo na tvoju, novogradišku grupu učenika i profesorica koje su vas vodile?

Odlično smo se povezali, s mnogima sam ostao jako dobar prijatelj i uvijek kad se sretnemo prisjećamo se zanimljivih trenutaka iz Engleske.

Nicoll Arlavi, 4. A