Posjet Finskoj u sklopu Erasmus+ projekta

• 0

Rubrika:Putovanja

Nakon kupanja u ledenom jezeru sve je moguće

Finska4

Finski profesori su vrlo pristupačni i opušteni dok rade svoj posao pa su takvi i učenici. Nemaju zvona za početak i kraj sata, svi imaju različito trajanje sati i odmora, a na dan imaju tri sata. Također, imaju kantinu i besplatni ručak svaki dan.

Nedjelja, 5.3.2017.

Finska1
Zvoni alarm. Prvi put se veselim što mi zvoni alarm, a da je cijela noć bila neprospavana. Za pet minuta već smo bili u autu i krenuli za polaznom točkom našega putovanja – zagrebačkom  aerodomu. Nakon dugih sat vremena i maminih silnih ignoriranih i jednim uhom slušanim savjeta i prodika napokon smo stali u red za ulaz u terminal. Za tren oka smo se našli u avionu i letjeli negdje iznad Europe. Let je bio kratak te smo ubrzo bili u Amsterdamu. Tri sata čekanja na aerodromu smo “ubili” hodajući po kojekakvim trgovinicama i igrajući kartaške igre te pričajući o našim gostujućim obiteljima koje su nas čekale na aerodromu u Helsinkiju na koji smo brzo stigli. Naše “nove obitelji” su nas nestrpljivo i uzbuđeno napokon dočekale i krenuli smo prema njihovim kućama. Prvi pozdravi i prvi razgovori s članovima obitelji bili su pomali čudni, ali brzo smo se prilagodili i ponašali se kao da se znamo godinama.

Finska2

Ponedjeljak, 6.3.2017.

Finska14
Iako smo bili jako umorni, buđenje u 7 sati radi odlaska u školu nam nije bilo problem. Prvi dojam o školi je bio “Ajme kako je ogromna!”. Stvarno je ogromna. Škola im je kao labirint i mi u naših pet dana boravka tamo i dalje nismo znali kako se snaći u toj školi i kako naći koju učionicu ili izlaz iz škole.
Naša prva aktivnost bile su glazbene i likovne radionice. Stvarali smo svoje kompozicije koje imaju dvije strane. Sviranje na instrumentima predstavljalo je toleranciju, a vikanje loših riječi na materinjem jeziku jer predstavljalo mržnju. Na likovnoj radionici snimali smo videozapise o prijateljstvu i netoleranciji među školarcima. Nakon toga imali smo predstavljanje prezentacija o državi, gradu i školi. Saznali smo puno informacija o ostalim državama koje sudjeluju u projektu. Popodne smo imali slobodno, naše obitelji vodile su nas u obližnje shopping-centre gdje smo proveli ostatak dana.

Finska6

Utorak,7.3.2017.

Finska12
Jedna od najdražih aktivnosti ovog projekta je bila održana u utorak – izlet u Helsinki.
Pošto je bilo sniježilo i temperatura je bila vrlo niska, obilazak glavnog grada obavili smo autobusom. Nakon panoramskog obilaska posjetili smo finski parlament i imali priliku porazgovarati s finskim premijerom i ujedno kandidatom za predsjednika. Pitali smo ga nekoliko pitanja vezana uz hrabrost i toleranciju te pogledali prezentaciju koju nam je priredio. Nakon posjeta parlamentu imali smo slobodno vrijeme za švrljanje po gradu. Duh grada nismo mogli osjetiti jer kao što sam spomenula, bilo je jako hladno i samo smo se skrivali po shopping-centrima i kojekakvim trgovinicama. Naše slobodno vrijeme, osim što smo bili u shopping centru, proveli smo u traženju restorančića gdje bi mogli nešto prigristi, a pritom ne potrošiti većinu džeparca na ručak. Nakon uspješno odrađenog ručka shvatili smo da nemamo suvenire i da uskoro trebamo krenuti za Nurmijärvi te smo se uputili u traženje suvenirnice.
Ostatak dana proveli smo kod svojih obitelji odlazeći s njima na njihove treninge i grijući se u sauni.

Finska13

Srijeda, 8.3.2017.

received_1275705249174084
Srijeda je definitivno bio najzanimljiviji i najproduktivniji dan našeg boravka u Finskoj. Cijeli dan smo proveli na snijegu i ledu. Imali smo aktivnosti poput sanjkanja, klizanja, skijanja, hodanja po snijegu do koljena te hodanja po šumi. Točka na i toga dana bila je sauna, kupanje u hladnom jezeru te valjanje po snijegu. Svi smo pomalo bili skeptični zbog tog kupanja u hladnom jezeru jer zašto bi netko otišao nakon tople saune u rupu u ledu? Bilo je hladno, ali ne onoliko koliko smo očekivali. Osjećaj kada iz vruće saune legnete u snijeg ili uđete u jezero neprocjenjiv je i pritom mislite: “Ako sam uspio ovo napraviti, onda mogu napraviti sve što poželim!” Finsku većinu godine prekriva sniježni pokrivač pa su to njima svakodnevne aktivnosti koje im ne predstavljaju ni  najmanji problem.
Ostatak večeri proveli smo pripremajući finske specijalitete s našim obiteljima.

Finska3

Četvrtak, 9.3.2017.

Finska7
Ujutro smo pohađali nastavu s našim domaćinima. Kod njih je nastava potpuno drugačija nego kod nas. Profesori su vrlo pristupačni i opušteni dok rade svoj posao pa su takvi i učenici. Nemaju zvona za početak i kraj sata, svi imaju različito trajanje sati i odmora, a na dan imaju tri sata. Također, imaju kantinu i besplatni ručak svaki dan.
Nakon nastave imali smo radionicu u kojoj je svaka država pripremala jedno slatko i slano jelo koje je bilo postavljeno na stol međunarodne kuhinje. Nakon radionica imali smo vrlo malo vremena za pripreme za završne izvedbe i zabavu.

Večer je bila vrlo zanimljiva, svaka država je na neki način trebala predstaviti dio svoje države. Mi smo predstavljali našu priču Čudnovate zgode šegrta Hlapića na dramski način. Nakon izvedbi slijedilo je kušanje jela i zabava na kojoj smo se svi nekako zbližili te smo se naplesali i zabavili.

Finska10

Petak, 10.3.2017.
Zadnjeg dana našeg projekta imali smo prezentacije o hrabrim i tolerantim ljudima iz svoje države. Naša škola je predstavljala Stipu Božića i pokazali smo svima kako je on hrabar i tolerantan. Nakon prezentacija imali smo malo slobodnog vremena u školi, pozdravili smo se sa svima te otišli nazad kod svoje obitelji. Popodne smo proveli spremajući prtljagu, a večer smo proveli kuglajući. Za mene je taj dan bio vrlo emotivan jer smo znali da je došlo vrijeme za odlazak.

Finska11

Subota, 11.3.2017.
U 3:45 bilo je već vrijeme za buđenje te smo se uputili prema zračnoj luci u Helsinkiju. Na aerodromu smo se pozdravili s našim obiteljima i krenuli za Amsterdam. U Amsterdamu smo proveli malo više vremena na aerodromu jer je avion kasnio, ali nam to nije bio veliki problem. Nakon nekoliko sati stigli smo u Hrvatsku i svi smo mogli reći onu poznatu: “Svugdje je lijepo, ali kod kuće je najljepše!”

Finska8

Sve u svemu, ovo je definitivno bilo jedno od ljepših iskustava u mom životu i ako imate priliku ići na ovakvo nešto svakako idite. Postat ćete bogatiji za jedno iskustvo i imati zagarantiranu zabavu.