Pilot-trening u organizaciji Udruge gluhih i nagluhih

  • 0

Pilot-trening u organizaciji Udruge gluhih i nagluhih

Rubrika:Kulkultura

Igre za 8!

Udruga gluhih i nagluhih partner je projekta ”Poduzetni i iznenađujući kroz 8 ključnih kompetencija”, u suradnji Estonijom, Španjolskom i Latvijom. Neke od kompetencija koje je cilj razviti ovim projektom jesu kulturna osviještenost i izražavanje, komunikacija na materinskom jeziku, učiti kako učiti.

Prije početka školske godine, točnije 2. rujna, bila sam na pilot-treningu s prijateljicom Arijanom. Slučajno smo ugledale plakat o tome te smo se zainteresirale. Trening se održao u prostorijama restorana Slavonski biser te je trajao cijeli dan. Došavši u restoran, primijetile smo neke učenike iz naše škole te nam je to bilo dobro jer smo se uspjele lakše snaći u svemu.

Predstavljanje radova

Predstavljanje radova

Poduzetni i iznenađujući kroz 8 ključnih kompetencija

Trening se zove ”Igre za 8!” jer smo testirali nove društvene igre kojima je cilj razviti osam ključnih kompetencija. Okupilo nas se tridesetak, a sudjelovalo je i nekoliko mladih s oštećenjem sluha. Udruga gluhih i nagluhih partner je projekta ”Poduzetni i iznenađujući kroz 8 ključnih kompetencija”, u suradnji Estonijom, Španjolskom i Latvijom (nositelj projekta). Kompetencije koje je cilj razviti jesu kulturna osviještenost i izražavanje, komunikacija na materinskom jeziku, osjećaj za inicijativu i poduzetništvo, društvena i građanska kompetencija, digitalna kompetencija, učiti kako učiti te komunikacija na stranom jeziku.

Upute voditelja radionice

Upute voditelja radionice

One way or another i Once upon a time

Na početku smo svi bili zajedno i odigrali prve dvije igre ”Match to express” i ”One way or another”.  No poslije ručka podijelili smo se i igrali ostatak igara.

Igre koje su se meni svidjele (a i kojih se najviše sjećam) su ”One way or another” i ”Once upon a time”. Prva od navedenih razvija komunikaciju na materinskom jeziku. Igrali smo podijeljeni u timove. Jedna osoba je vidjela sliku te je detalj po detalj morala objasniti drugoj osobi koja se nalazila negdje dalje.

Osmišljavanje igara

Osmišljavanje igara

U objašnjavanju nije smjela reći npr: ”Sunce je žuto.” , nego se morala poslužiti bilo kojim drugim riječima, usporedbama koje simboliziraju sunce, žuto ili bilo što što se nalazilo na slici. Ta druga osoba je na isti način to prenosila trećoj, koja je to morala reći osobi koja je to crtala. Dobro smo se namučili da objasnimo što je na slici, ali i uspjeli smo jer je Arijana nacrtala jako slično orginalu. 🙂 U igri ”Once upon a time” se razvijala komunikacija na stranom jeziku. Svatko od nas je dobio kartice na kojima su bile sličice. Jedna osoba je započela igru izbacivši karticu i morala je početi priču na engleskom. Svaka sljedeća osoba je to morala ponoviti i nadodati svoj dio. Tako se išlo u krug dok netko ne pogriješi.

Kreativni nered

Kreativni nered

Dobro smo se zabavili, upoznali neke nove osobe i možda razvili neku od kompetencija. 🙂 Nismo znale u što se upuštamo, ali svakako nismo pogriješile što smo otišle te smo odlučile i drugi puta priključiti se nekoj sličnoj radionici.

Matea Orešković, 2.d