Europski dan parkova

  • 0

Europski dan parkova

Rubrika:Kulkultura

24. svibnja obilježava se Europski dan parkova. Slavi se toga dana jer je 24.05. 1909. godine u Švedskoj osnovano prvih devet nacionalnih parkova u Europi, što je prethodilo početku veće brige i zaštite prirode na našem kontinentu. U 23 europske zemlje, uključujući i Hrvatsku, na Europski dan parkova održi se više od 300 događanja u zaštićenim područjima.

13296225_958979790885708_271527339_n   13281837_958980027552351_1669489616_n

Doručak na travi

Ove godine i naša škola pridružila se obilježavanju toga dana. Učenici trećih razreda svih izbornih nastava izašli su zajedno sa svojim profesorima u novogradiški park. Nekima je možda bilo prehladno, nekima se to jako svidjelo, a neki su čak imali i susret sa zalutalim ptičicama. Sve u svemu, svi su uživali na svježem zraku, u druženju i kiflama.

U nastavku možete vidjeti što su učenici određenih izbornih nastava radili te kako im se sve to svidjelo.

Glazbena umjetnosti: Učenici izborne nastave iz glazbene umjetnosti snimali su zvukove iz parka, te određivali boju i planiraju sve to sklopiti u jedan zvuk. Oni do sada nisu imali iskustva s ovakvim oblikom nastave, ali se nadaju da će se to promijeniti.

Francuski jezik:U parku su se mogle pronaći kartice na francuskom s inspirativnim porukama zašto otići u park. Djevojkama s izborne nastave iz francuskog se sviđa proveden dan u prirodi, jer je to bilo nešto potpuno drugačije te nije bilo formalno.

13285856_958972090886478_1989928227_n   13293247_958980320885655_1816470217_n

Likovna skupina(V.Grgić,K.Saratlija, A. Šapina, L. Sokić, A. Tomašević, V. Banovčić): Na različitim mjestima u parku mogli ste zateći učenike koji su sjedili i crtali prirodu oko njih. Bili su predani svome radu te su nam rekli da je ovo doista neobično, ali jedno divno iskustvo te da bi željeli imati još ovakvih prilika. Nadamo se skoroj izložbi njihovih radova!

Njemački jezik: Nekoliko učenika iz 2.a razreda trudilo se napisati sastav o parku na njemačkom. Odlučili su u tom sastavu inzistirati da se poprave staze kroz park. Htjeli bi više ovakve nastave, ali se nadaju da će idući puta biti možda malo toplije.

 

Geoekologija: Geoekolozi odlučili su izmjeriti opseg drveća te napraviti nacrt parka. Bilo im je jako zanimljivo.  Imaju iskustva s ovakvim radom jer u školskom dvorištu često sa svojom opremom kopaju i sade cvijeće. U međuvremenu su pronašli i malenu ptičicu, koja je ispala iz svog gnijezda. Možda u školi uskoro budemo mogli čuti cvrkut te ptičice, jer su se odlučili pobrinuti za nju.

13295205_958978847552469_921835146_n  13295273_958979827552371_531683519_n

Psihologija: Učenici iz psihologije provodili su anketu na građanima i učenicima o našem parku.

1.b razred zajedno s profesoricom Pečnjak također je izišao van. Opisivali su po želji neki predmet iz parka objektivno, zatim subjektivno. Pronašli su se tu opisi fontane, klupe ili pak grma. Bilo im je lijepo i zabavno jer za promjenu mogu biti izvan učionice te uživati u prekrasnom danu i svježem zraku.

 13292748_958971617553192_607243298_n  13293231_958980200885667_1643119049_n

Osim od učenika imali smo priliku čuti i mišljenje pedagoginje.
Kao međunarodna eko škola jednu od aktivnosti povodom obnove statusa i postizanja dijamantnog statusa eko-škole zamislili smo obilježavanje Europskog dana parkova i to na način da učenici trećih razreda svih izbornih te likovna skupina sa svojim radovima uveličaju taj dan.

Vrlo je zadovoljna određenim aktivnostima te će se i sljedeće godine sigurno nastaviti sa sličnim aktivnostima.

Nadamo se da će se i idućih godina održavati ovakvi oblici nastave te da će svi učenici moći provoditi više vremena u parku, na svježem zraku te ponešto i naučiti.

Matea Orešković i Leonora Barišić, 1.D