Projekt STEM genijalci

Rubrika:Putovanja

Odlazak u Veronu

verona18

Toga neobično toplog četvrtka pisao sam dva testa i nisam mogao iščekati kraj tome danu, tako da mi nije trebao još i poziv ravnateljice da dođem u njezin ured. No ispalo je da sam se bez razloga zabrinuo jer je ravnateljica predložila da sudjelujem u projektu STEM genijalci te otputujem s drugim učenicima naše škole u Veronu kako bismo uvidjeli njihov način učenja i školovanja. Nakon tog trenutka, taj četvrtak službeno postaje jedan od dana kojih ću se rado sjećati. Naravno, pristao sam na ravnateljičin poziv. Sljedećih desetak dana proveo sam u razmišljanju o putu. Nakon tih deset neuobičajeno dugih dana konačno smo krenuli.

Posjet školi i umreženom gradu

verona15

Putovali smo autobusom s učenicima i profesorima iz Gimnazije „Matija Mesić“ koji su se također zbog istoimenog projekta zaputili u Veronu. Nakon dugog i iscrpljujućeg puta ujutro smo stigli na konačno odredište. Iako umoran nakon neprospavane noći, bio sam ugodno iznenađen dobrodošlicom koju su nam domaćini pružili. Zaputili smo se u dvoranu gdje su nam ukratko objasnili sustav njihovog školovanja, koji se za razliku od našeg  odvija kroz pet godina,te nas uveli u plan i program odvijanja nastave prirodnih predmeta, zbog kojih smo i došli. Nakon toga počastili su nas sokom i kolačima te smo, kako je naš termin bio gotov, prošli kroz dio grada koji mi se jako svidio. Stil gradnje je sličan kao na našoj obali,no stvar koja mi se možda i najviše svidjela je ta što su po cijelom gradu su dostupne otvorene Wi-Fi mreže koje u stranoj državi, vjerujte, stvarno puno znače. U hotel smo došli na ručak te se poslije uputili u svoje sobe.

Ruki budilica

Nakon ručka je bilo predviđeno slobodno vrijeme sve do večere, na koju sam zaspao. Zaboravio sam napomenuti kako je osim nas šest učenika išlo i četiri profesora te ravnateljica. Profesor Ruškan čak je bio i „budilica“ jednom prilikom kako bismo ipak stigli na večeru na koju smo zaspali.

Sutradan smo se nakon doručka zaputili natrag u školu te su nam predstavili mogućnost da sudjelujemo na dva nastavna sata. Ja sam otišao na nastavu fizike, no kako je gradivo bilo za više razrede i predavanje na talijanskom, više sam zujao pogledom okolo nego pratio nastavu, ako ovo smijem reći. Bilo kako bilo, poslije podne smo obišli i drugi dio grada te također dobili slobodnog vremena koje ovaj puta nisam prespavao. Obišli smo brojne građevine, arenu, Julijinu kuću te bili ispod njenog balkona.

verona12

Posjet Trstu

Zadnji dan našeg posjeta bio je rezerviran za posjet znanstveno-tehnološkom parku „Area“ u Trstu. Tamo su nam zaposlenici pružili tehničko objašnjenje njihovog rada. Kako je ovo bio zadnji dogovoreni posjet, bilo je vrijeme da se uputimo prema kući. Iako tužan jer odlazim, iznutra sam bio sretan jer mi je ovo bio prvi posjet Italiji te sam upoznao drugu kulturu, način rada drugih škola i učenika te sklopio neka nova prijateljstva. Ovaj put je bio jedno pozitivno iskustvo te bih ga naravno volio ponoviti u sklopu ovog ili pak nekog drugog projekta kako bih upoznao i načine rada drugih škola.